How Reliable is the information about the al Bustanji Controversy?

August 12, 2013

Posted on the web is a video of an interview of a Jordanian Imam named Riyadh Al Bustanji, in Arabic. The interview took place on 22 June 2012 on Al-Aqsa TV, the official television station of Hamas.  The video, subtitled in English, was posted and translated by MEMRI Tv, (http://www.youtube.com/watch?v=q4PfzUZzoRs)

MEMRI (The Middle East Media Research Institute) is a non-profit organization co-founded by a former Mossad officer, Yigal Carmon, which translates articles from Arabic into English.

The impartiality of MEMRI has been doubted and questions have been raised by Brian Whitaker of the British newspaper The Guardian, in an article from 2012, the organization’s impartiality has also been questioned by the political leader Beppe Grillo.